Treningstilbud

Nesøya IL Fotball ønsker velkommen til alle som ønsker å trene fotball på Nesøya!

Lagstrening

Nesøya IL Fotball tilbyr lagstrening for jenter og gutter fra 6 år og oppover.

Sommersesongen varer i år ut oktober, med pause i høstferieuken.

Vintertrening går fra 1. november og varer frem til april.

Treningene følger skoleruten.

Treningstider finner du her!

PÅMELDING

Finn ditt lag i aktivitetslisten på denne siden.

TALENT Nesøya

TALENT Nesøya er for alle som har en drøm om å bli fotballspiller, som er nyskjerrig på spillet, og som ønsker en arena der de kan utvikle seg.

Talent Nesøya er etter skolen en gang per uke for de som går i 4. til og med 7. klasse.

Ved å bli med på TALENT Nesøya vil du bli en del av en gruppe som ønsker utvikling, som er konsentrerte, som viser vilje, og som legger ned innsats, vi ser på dette som nødvendige faktorer for å oppnå spillerutvikling.

PÅMELDING

Finn "Talent Nesøya nye deltakere" i aktivitetslisten.

CAMP Nesøya

CAMP Nesøya på Nesøya idrettsanlegg er idrettslagets etter-skoletids-tilbud for 1. til 5. trinn. Vi ønsker gamle og nye deltakere hjertelig velkommen! CAMP Nesøya tilbyr fotball på tirsdager og torsdager fog tennis på mandager, tirsdager og onsdager.

CAMP Nesøya følger skoleruten til Asker Kommune.

Les mer om CAMP Nesøya her!

PÅMELDING

Finn "Camp Nesøya nye deltakere" i aktivitetslisten eller send en epost til campnesoya@nesoyail.no

FUTSAL

Vi tilbyr FUTSAL i Nesøya Idrettshall på fredager i vinterhalvåret. Dette er et lavterskeltilbud, med fokus på å ha det gøy og mye kampspill.

I 2021 starter futsal-sesongen 15. fredag oktober, som alltid i Nesøya Idrettshall på Nesøya skole.

Kl. 1700-1800: Tilrettelagt aktivitet for alle 6-12 år
Kl. 1800-1900: Tilrettelagt aktivitet for alle 13-19 år

Påmelding skjer her på våre nettsider, og alle som deltar på futsal må ha meldt seg på i forkant.

Vi har en lav fastpris som du betaler i forkant, og du kan møte opp så mange ganger du selv ønsker.

Futsal-treningen følger skoleruten til Asker Kommune.

Det vil være trenere fra Nesøya IL Fotball tilstede under treningene.

2020/2021-sesongen ble veldig kort på grunn av korona-restriksjoner. Vi overfører derfor alle som deltok åp denne sesongen gratis over til 2021/2022-sesongen.

PÅMELDING

Finn FUTSAL i aktivitetslisten.

Ved påmelding til våre aktiviteter samtykkes i at NIL kan benytte bilder og filmer fra treninger, kamper og arrangementer til informasjonsformål. For reservasjon, send en epost til post@nesoyail.no

Hospitering

Klubben følger Norges Fotballforbund sine retningslinjer for hospitering, som er positiv differensiering for barn og ungdom.

Hospiteringen er et samspill mellom hospiteringsansvarlig, trenere i klubb, spillerne og deres foresatte.

Hospiteringsansvarlig vil ha dialog med trenere i klubb samtidig som hospiteringsansvarlig selv tar initiativ til å starte dialog rundt hospitering. Trenere for de respektive lagene som inngår i aldersgruppen for hospitering blir oppfordret til å ta kontakt med hospiteringsansvarlig angående spillere som kan være aktuelle for hospitering.

Hospiteringsansvarlig kan rådføre seg med sportslig leder opp mot spillere som blir vurdert for hospitering, og som er i hospitering. Klubben har siste ordet, og bestemmelsesrett opp mot hvilke spillere som skal hospitere i henhold til klubben sine kriterier for hospitering.

Hospitering er flytende,og nye spillere kan til enhver tid hospitere.

Alle barn og ungdom som hospiterar i Nesøya Fotball vil få utlevert en egen hospiteringsplan som både spiller og foresatte i fellesskap med hospiteringsansvarlig går igjennom og signerer.

Klubben ser på dette som et positivt tiltak for å øke fotballgleden, mestringsfølelsen, og for at flere spiller fotball lenger i klubben.

Gjennom denne videreutviklingen av hospiteringstilbudet i klubben tar også klubben på seg ansvaret for å ha oversikten over hvem som hospiterar. Dermed skal alle som hospiterer være registrert i klubben sin oversikt, og all hospitering blir klubbstyrt. Dette er også et steg i riktig retning i forhold til Nesøya IL Fotball sitt arbeid rundt det å bli sertifisert som NFF Kvalitetsklubb nivå 1.

Dersom du har spørsmål rundt hospitering, tar du kontakt med Sportslig leder fotball Tomás Pereira på tomas@nesoyail.no.

Klubben viser også til gjeldende Sportsplan for Nesøya IL Fotball, og til Norges Fotballforbund sine hjemmesider for ytterligare informasjon rundt hospitering.