Informasjon og kommunikasjon med medlemmer

ÅRSMØTE

Årsmøtet i Nesøya idrettslag er klubbens øverste styrende organ.

Alle medlemmer har talerett og stemmerett.

Til årsmøtet publiseres Nesøya Idrettslags årsrapport, som oppsummerer hele klubbens aktiviteter og distribueres til alle hustander på Nesøya og NILs samarbeidspartnere.

Årsmøter i Nesøya Idrettslag

Årsrapporter

STYREMØTER

Hovedstyret i Nesøya Idrettslag har 8-10 møter per år.

Idrettsstyret i Nesøya IL Fotball har 8-10 møter per år.

Alle medlemmer kan fremme saker og har etter invitasjon talerett i styremøtene.

Innkalinger og referater legges løpende ut på AdminControl.

FORELDREMØTER

Alle lagledere/trenere skal avholde minimum 2 foreldremøter per år, fortrinnsvis i forbindelse med oppstart av hver sesong.

TRENER- OG LAGLEDERMØTER

Nesøya IL Fotball kaller inn til trener/lagleder-forum flere ganger per år, hvor det er møteplikt for trenere og lagledere.

ÅRSHJUL

Alle aktiviteter i idretteslaget og i Nesøya IL Fotball skal registreres i vårt årshjul, som er tilgjengeig for alle på våre nettsider.

Årshjul

DIGITAL KOMMUNIKASJON

Nesøya Idrettslag kommuniserer med sine medlemmer gjennom nettsider, Facebook-side, epost og nyhetsbrev.

Nesøya Idrettslags nettsider: nesoyail.no

Nesøya Idrettslags Facebookside: Facebook.com/nesoyaidrettslag

Idrettene og treningsgrupper har sine egne, åpne og lukkede Facebook-grupper.

Nesøya IL Fotball på Facebook

Eksempler på lukkede Facebook-grupper er Camp Nesøya, Talent Nesøya, Nesøya IL Dommere.

Nesøya IL Fotball er også på Instagram

Administrasjonen skal ha administrator-rettigheter for alle offisielle sider og grupper for å kunne moderere innholdet.

Lag og grupper i klubben kommuniserer i egne Facebook-grupper og i andre kanaler som for eksempel Spond.

Nesøya IL har ikke ansvar for slike grupper, men administratorene plikter å følge klubbens retningslinjer for bruk av Facebook, kommunikasjon og publisering av bilder/filmer når gruppen er relatert til NILs lag og aktiviteter.