Torunn 2021-02-17 17:55:28

Voksenfotball

Klubben ønsker å legge til rette for aktivitet for kvinner og menn som holder voksenfotballalder. Dette som et ledd i at vi ønsker å ha et tilbud til alle som vil spille fotball på Nesøya. Alle spillere, trenere, og lagledere i voksenfotballen følger klubbens verdier, visjon, retningslinjer, og forholder seg til regelverket på lik linje med resten av klubben.

Nesøya sitt A-lag for herrer skal i 2020 spille i 8. Divisjon. Klubben ønsker å ha et tilbud til spillere som er ferdig med ungdomsfotball. Laget har et flertall av spillere som er oppvokst på Nesøya. Totalt antall spillere i troppen for 2020 sesongen er ca. 20. Troppen er en fin blanding av unge spillere rundt på 20 år, og mer rutinerte spillere som er rundt 30 år gamle. Treningene er i hovedsak satt i spill-motspill med fokus både på det sportslige og det sosiale. Laget ønsker å hevde seg i sin avdeling, og inkluderer spillere som holder gutt- og junioralder i trening og kamp.

Laget har egne lagledere, men ingen lønnet trener. De har hatt en trening i uken gjennom hele vinteren der de trener i fellesskap med G19. Klubben ønsker hele tiden å videreutvikle tilbudet i voksenfotball, og på sikt ser en for seg at laget kan øke treningsmengden og ha ansatt trener. Dette vil bli som et ledd i at spillergruppen ønsker det samme, og en i fellesskap ser for seg å endre retningen til laget og gjøre det mer konkurransedyktig med tanke på opprykk.

Old Girls er meldt på i K35, og skal spille 7er fotball. Old Boys er meldt på i M40 og M48 og skal også spille 7er fotball. De har en flott sosial arena med ønske om å spille god fotball. De samles både til trening og kamp, i tillegg har de sosiale sammenkomster i løpet av året. Lagene er dugnadsbaserte, og har ingen lønnede trenere, klubben holder muligheten åpen for å tilby trenere i trening og kamp dersom lagene selv ønsker det.

Laglederen i voksenfotballen

Laglederen er den som har det overordna ansvaret for logistikken til laget, og som har kontroll over informasjonsflyten. Vi setter utrolig stor pris på alle lagledere i voksenfotballen, og her følger noen gode råd og retningslinjer.

-       Lese, forstå og bruke spilleregler og retningslinjer for voksenfotball.

-       Delta på FIKS-kurs i regi av NFF Oslo, og kunne bruke verktøyet aktivt.

-       Legge lagets kamptropp i FIKS før hver kamp, og skrive denne ut på kampdag.

-       Lese klubbens Sportsplan.

-       Møt opp på forum, det er en flott møteplass for informasjon, gode diskusjoner og sosialt samvær.

-       Ha oversikt over alle spillere på laget og deres kontaktinfo med både telefonnummer og e-postadresser, og sende oppdatert oversikt til klubben minimum to ganger pr. kalenderår.

-       Sende ut informasjon til spillere på e-post og i lagets gruppe på Facebook, eventuelt andre kanaler som laget bruker.

-       Melde på laget til cuper og turneringer.

-       Være pådriver for at laget har sosiale sammenkomster.

-       Ha dialog med klubbens administrasjon opp mot dugnader, treningstider etc.

-       Dersom du har gode innspill til den sportslige utviklingen av klubben, ta kontakt med sportslig leder.