Ny sportslig leder fotball er signert!

Erling annonserte tidligere i år at han og familien vil etablere seg i barndomshjemmet i Leikanger fra høsten. Søken etter ny kandidat har pågått lenge, og vi kan nå  informere om at vi har fått på plass vår nye sporltige leder for fotball Tomás Pereira. Erling vil jobbe ut juni, og ny leder har oppstart 1. august. Bli kjent med Tomás i vårt mini-intervju!

2021-04-13

Vi er glade for å kunne ønske deg velkommen som vår nye sportslige leder forball fra 1. august!  Hvem er vår nye sportlige leder?

Jeg er Tomás Pereira, 33 år gammel og kommer fra Portugal. De siste årene har jeg jobbet i Norge, Portugal og Polen. Jeg er gift med en fantastisk norsk dans-, yoga- og pilateslærer og er en stolt far til en sønn på nesten 2 år.

Hva betyr fotball for deg?

Jeg har elsket fotball hele livet og er lidenskapelig opptatt av fotballtrening, metodikk, pedagogikk og psykologien rundt det. Som lærer liker jeg å være en del av en gruppe, å lytte til andre, lære av andre og å prøve å inspirere så mye jeg kan med de erfaringene jeg har.

Kan du si litt om din fotballbakgrunn?

Når det gjelder bakgrunnen min, er jeg for tiden ferdig med doktorgraden i idrettsvitenskap, og jeg har jobbet i det portugisiske fotballforbundet som metodisk koordinator. Jeg har også jobbet i Widzew Lodz i Polen og i relevante klubber i Norge som Lillestrøm SK, Fredrikstad FK, Sandnes Ulf, Follo FK, Melbo IL og Snarøya IL.

Det er litt tidlig å spørre deg om dine planer for Nesøya Idrettslag, men har du allerede gjort deg noen tanker?

- Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe i Nesøya IL og til å fortsette det fantastiske arbeidet som Erling Ola Fykse har gjort de siste 3 årene. Jeg ønsker at klubben skal bli sett på som en referanseklubb i regionen og være et sted hvor spillerne og familiene trives og vil være. Jeg ønsker å jobbe med å inspirere og skape utvikling på treningsfeltet, i tillegg til å kunne bidra positivt til samfunnet på Nesøya.

Til slutt, hva liker du å gjøre når du ikke er opptatt med fotball?

- På fritiden liker jeg å være sammen med familien og venner, og jeg er stor fan av den norske kulturen med turer i skog og mark, grilling og camping, da naturen gir meg og familien masse energi.

Dét vil det bli masse anledning til her på Nesøya og i nærområdene:) Vi gleder oss til at du skal starte opp, vi ønsker hele familien hjertelig velkommen og lykke til med flyttingen hit til Nesøya!

- Vi ser frem til å flytte til Nesøya og til å bli kjent med dere alle!