VELKOMMEN TIL OPPSTART 20. JANUAR!

Onsdag 20. januar åpner vi igjen idrettsanlegget og ønsker velkommen til trening for barn og unge under 20 år. I tillegg åpnes det også for at voksne kan trene under gitte regler. Dette er klart etter regjeringens siste anbefalinger for idrettsaktiviteter. VELKOMMEN TILBAKE!

2021-01-19

Fotball

Alle lagstreninger starter opp fra onsdag 20. januar

Talent Nesøya starter opp onsdag  27. januar

Futsal avventer oppstart inntil videre

Tennis

Alle tennistreninger for barn og unge under 20 år starter opp fra onsdag 20. januar

Alle som er medlem i Nesøya IL Tennis kan booke baner fra onsdag 20. januar

Voksne medlemmer kan ha egentrening på booket bane og fast time fra onsdag 20. januar

Det tas vurderinger fortløpende for åpning av flere aktivitet for voksne, følg med.

Det er nå åpnet for booking av timer til eget spill i hallen for voksne. Om noen ønsker privattimer skal våre egne trenere brukes på anlegget nå.

Mario. 41284379 Tiago. 94435613 Kent: 48035215 og Andreas: 46545557

Vi håper alle kan være påpasselig med å rydde  absolutt alt etter seg og bruke antibac og følge smittevernsregler sånn at vi kan holde oppe.

Vi har skiftet kode på døren. Koden kommer på bookingkvitteringen

Friidrett

Friidrett starter med trening fra mandag 25. januar

Allidrett starter med trening fra onsdag 27. januar

Håndball

Oppstart med alle treninger i Nesøya Idrettshall for barn og unge under 20 år fra onsdag 20. januar

Camp Nesøya

Vi planlegger for oppstart av Camp Nesøya fra mandag 25. januar.

Dette avhenger av informasjon som kommer fra Asker Kommune i løpet av uken vedrørende smittesituasjon og hvilket nivå barneskolene i kommunen settes på.

Voksenidrett

Det åpnes opp for at voksne kan trene utendørs, gitt at aktiviteten gjennomføres med minimum 1 meters avstand mellom alle.

Se også under tennis.

NB! Vi tar forbehold om endringer som følge av endrede føringer fra lokale og nasjonale myndigheter.

Husk også å sette deg inn i din egen idretts egne regler, som du finner på særforbundets nettsider.

Vi minner samtidig om de viktigste smittevernreglene for aktivitet:

• Personer med symptomer skal ikke møte opp på trening
  • Alle skal holde minimum 1 meter til hverandre. For barn og unge under 20 år er det unntak fra 1 meters avstand under aktivitet
  • Alle skal vaske/desinfisere hender før og etter aktiviteter
  • Alt utstyr og kontaktflater skal vaskes mellom hver bruk
  • Alle skal benytte munnbind før, under og etter aktivitet. Unntak fra påbudet er barn under 12 år og barn/unge under 20 år mens aktiviteten pågår

Asker kommune ønsker å komme med følgende presiseringer vedr. idrettsaktiviteter:

Regjeringens nye anbefalinger trer i kraft onsdag 20 januar. I tråd med denne kan barn og unge under 20 år i Asker, fra i morgen onsdag 20. januar, gjenoppta idretts- og fritidsaktiviteter både inne og ute. Våre idrettshaller åpner igjen for trening for barne- og ungdomsidretten.

Asker kommune minner om at lettelsene som gjelder fra onsdag 20. januar er for å lette tiltaksbyrden gjennom å skjerme barn og unge, ikke fordi smittesituasjonen er vesentlig bedre. All aktivitet forutsetter at man følger nasjonale smittevernråd og bransjestandarder/veiledere.

For idretten i Asker innebærer dette fra onsdag 20. januar:

• Barn og unge under 20 år kan trene og delta på fritidsaktiviteter, både inne og ute. Kommuneoverlegen anbefaler at en fortsatt holder én meter avstand da smittetrykket fortsatt er betydelig forhøyet i vårt område. Det anbefales, så langt som mulig, å ha faste treningsgrupper, gjerne følge skolekohorter, for å unngå flere kontaktflater enn nødvendig.
  • For barn og unge kan ordinær treningsaktivitet internt i klubber, lag og foreninger derfor gjennomføres, men kamper, cuper, stevner mv. må fortsatt utsettes.
  • Idrettshallene åpnes for aktiviteter for barn og ungdom med virkning fra og med onsdag 20. januar. Smittevernreglene må følges.
  • Svømmetrening og svømmekurs for barn og unge under 20 år er tillatt, men svømmehallene er fortsatt stengt for publikum og trening for voksne. Dette er vedtatt i forskrift og gjelder inntil videre.
  • SFO-lignende tilbud i privat regi/organisasjoner følger til enhver tid nivået i barneskolene i Asker. Det anbefales en streng gjennomføring på gult nivå.
  • For voksne videreføres anbefalingen om ikke å drive organisert aktivitet innendørs. Utendørs kan voksne trene dersom det er mulig å holde god avstand.
  • Toppidretten anbefales å utsette alt seriespill i to uker. Regjeringen har bedt Norges idrettsforbund om å koordinere dette med særforbundene.
  • I Asker er det forskriftsfestet (lovpålagt) for voksne over 12 år å bruke munnbind, når det ikke er mulig å holde en meter avstand utover kortvarige passeringer til andre enn husstandsmedlemmer. De som trener eller utøver fysisk aktivitet er unntatt. Så lenge vi har forhøyet smitte i Asker slik som nå, anbefaler kommuneoverlegen at trenerne bruker munnbind. Munnbind erstatter ikke andre smitteverntiltak, men kommer i tillegg.

Vi minner igjen om at regjeringen i hovedsak viderefører de strenge smitteverntiltakene for å stoppe en ny smittebølge, men gir noen lettelser for barn og unge. Det er derfor viktig at vi fortsatt holder avstand, vasker hender, holder oss hjemme når vi er syke og følger øvrige smittevernregler.