Vi ønsker nytt trenerteam velkommen!

Fra 01.01.21 stiller Nesøya IL Tennis med nytt trenerteam. Vi er nå stolte av å kunne presentere teamet som skal ta tennisen på Nesøya videre opp og frem!

2020-12-28

Tusen takk!

Etter syv år som Hovedtrener hos Nesøya IL Tennis vil vi nå takke for samarbeidet og for den jobben som Christer Francke har gjort med å etablere oss som en ny tennisklubb i Norge. Christer har vært med fra starten og bygget opp grunnmuren i NIL Tennis takket være sin erfaring og kompetanse.

Under Christers periode har Nesøya IL Tennis utviklet juniorer, herre- og damelag, Camp Nesøya Tennis og en veterangruppe, og det står respekt av den innsatsen. De siste årene er Christer også blitt mer og mer involvert på Eurosport som flink kommentator og derfor hatt litt mindre tid til rådighet for å kunne fokusere fullt på trenerarbeid. Vi ønsker derfor Christer lykke til videre fremover både som kommentator og i andre tennisrelaterte stillinger, og gir plass for et nytt trenerteam.

Shabaz Dad-Chaudrhy kom innsom et frisk pust i Nesøya IL Tennis i august 2019, og ble raskt en populær tennistrener blant barn og voksne. Han fungerte i denne perioden som sportslig leder og hovetrener, og har igangsatt mange nye aktiviteter og fått med seg mange nye tennisspillere til Nesøya. Han har løftet tenniscampene våre og har i denne perioden hatt ansvar for utvikling og sportslig innhold på Camp Nesøya, Team Tennisskolen og våre egne tennisskoler for barn. Vi takker Shabaz varmt for det han har gjort for klubben, og det han har gjort har han gjort med hjertet. Vi ønsker Shabaz lykke til videre!

Tennistrener%20Shabaz%20s_1.jpg

Nytt trenerteam i Nesøya IL Tennis

Fremover har vi engasjert et nytt trenerteam for å utvikle Nesøya IL Tennis videre. Som ny Hovedtrener har vi gleden av å presentere Mario Kosaric med lang erfaring som tennistrener i Norge, senest i Snarøya Tennis hvor han jobbet i flere år. Mario er opprinnelig fra Kroatia, meget godt integrert i Tennis-Norge, og brenner for å gripe fatt i oppgaven.

Videre har vi med Tiago Carvalho på laget. Tiago får ansvar for våre konkurransespillere, og alle tre trenere vil trene og møte våre medlemmer på ulike nivåer på vårt flotte tennis anlegg. Samtlige kursdeltakere blir nå kontaktet med informasjon om hvilke treningstider som gjelder og hvem som er trener.

Foruten dette teamet, som kommer til å ta hånd om mesteparten av treningsgruppene, så regner vi med å skape flere nye kurs, slik at vi også kan bruke noen av våre flinke hjelpetrenere, som Andreas Bock og Kent Parvin. Behovet for hjelpetrenere avhenger  av utviklingen i medlemsmassen og blir vår nye Hovedtreners ansvar å koordinere.

Så fort Corona-pandemien slipper taket gleder vi oss til å få startet opp alle våre kurs med dette nye trener-teamet.

Vi ønsker Mario og Tiago velkommen til Nesøya Idrettslag og ønsker alle medlemmer et riktig Godt Nytt År!

Mario Kosaric

Tiago Carvalho

Les mer om våre trenere her!