Velkommen til håndballkamp i Nesøya idrettshall!

Her følger informasjon til håndballklubber og lag som skal spille håndballkamp(er) i Nesøya Idrettshall i høst. Som kjent er det ekstra smitteverntiltak for innendørs sportsarrangement, som angitt nærmere i veilederen fra Norges Håndballforbund.

2020-10-23

Velkommen til Nesøya Idrettslag og kamper i Nesøya Idrettshall!

Her finner du veilederen for kamper fra Norges Håndballforbund

For lagene som kommer og skal spille håndballkamp i Nesøya Idrettshall ber vi om før oppmøte:

1) At alle spillere, lagledere og trenere er oppdatert på de generelle smittevernsrutinene i veilederen fra Norges Håndballforbund (inkludert håndhygiene, avstandsregler og holde seg hjemme ved sykdom)

2) At alle spillere er registrerte håndballspillere i sin klubb for sesongen, og at lagledere har oppdaterte spillelister med navn/draktnummer for spillere (sjekk gjerne noen dager før)

3) At spillere møter ferdig skiftet og med fulle vannflasker, da vi har begrenset garderobebruk. Dersom været tillater er utendørs oppvarming ønskelig. Det er begrenset oppvarmingsplass innendørs.

På kampdagen møter lagene og tilskuere opp ved hovedinngangen, der ALLE må registrere seg og får tilbudt hånddesinfeksjon. Et samlet lag leverer spilleliste ved ankomst (med navn på spillere og trenere), som «forenklet registrering» og laget blir vist direkte til garderober for skoskift og håndvask. Alle andre, inkludert lagledere, dommere og tilskuere, må registreres med fullt navn og kontaktinformasjon. Inngangsbillett betales kontaktløst med Vipps. Tilskuere går opp trappen til tribunen, der det er oppmerkede sitteplasser for å sikre avstand. Det er begrenset plass på tribunen til 70 personer. Detaljert informasjon er tilgjengelig ved ankomst (elektronisk lenke). Det vil også være funksjonærer tilstede som kan svare på spørsmål.

Vi ber om at alle viser hensyn slik at vi får et hyggelig arrangement for spillere og tilskuere!

Velkommen til kamp i Nesøyahallen!

Smittevernsregler for håndballkamp i Nesøya Idrettshall

Oppdatert 01.09.20

Adgang til idrettshallen
nngang til idrettshallen tidligst 30 min. før kampstart.
Spillere bør være ferdig skiftet og ha med full vannflaske.
Det anbefales utendørs oppvarming, ellers etter anvisning av arrangør.
Ved ankomst skal spillere bruke tildelt garderobe for inngang til idrettshallen. Publikum skal gå direkte til anviste plasser på tribunen.
Ved avsluttet spill bes spillere og publikum å forlate idrettshallen umiddelbart.

Registrering av navn og telefonnummer
Alle som skal inn i idrettshallen registreres med navn og telefonnummer, i tilfelle behov for smitteoppsporing. Informasjonen makuleres etter 10 dager.

Håndhygiene
Håndhygiene skal utføres av alle ved ankomst idrettshallen.
Spillere skal vaske hender før og etter kamp, bruk vask i tildelt garderobe. Dusjer skal ikke benyttes.

Avstand
Hold avstand på minst 1 meter ved opphold inne i idrettshallen.
Dette gjelder både tilskuere (fra ulike husstander) og spillere.
Bruk kun oppmerkede plasser.
Eneste unntak fra 1-meters regelen er spillere under oppvarming og kamp. Unngå håndhilsing og klemming, også etter kamp!

Hold deg hjemme ved sykdom
Dersom du har feber, hoste, tett nese eller andre luftveissymptomer skal du holde deg hjemme til du har vært symptomfri i 24 timer.

Inngangsbillett
For voksne over 18 år koster inngangsbillett kr. 60, for å dekke arrangementsutgifter.

Velkommen til kamp!

Nesøya Idrettshall ligger på Nesøya Skole, Tverråsen 4, 1397 Nesøya