Ny utstyrsordning i fotballen på Nesøya

Etter gode vurderinger og i samspill med frivillige og ansatte trenere legger vi nå om utstyrsordningen for alt fotballutstyr i klubben.

2020-01-06

Dette blir også gjort i kraft av at vi er blitt NFF Kvalitetsklubb nivå 1 og det å ha full kontroll over og vise respekt for utstyret er en del av det å være Kvalitetsklubb.

Dagens ordning med felles utstyr forsvinner og blir erstattet av at hvert lag låner utstyr av klubben som leveres tilbake rett etter at siste kamp i serien sesongen 2020 er spilt.

Klubben bestiller i disse dager nytt utstyr fra Adidas og GMAX Slependen. Det er forventet fra leverandør at utstyret er på plass på Nesøya i januar 2020.

Når utstyret er på plass vil trener/lagleder for alle lag som trener på vinteren bli kontaktet. De lagene som kun spiller sommerfotball vil få utdelt sitt utstyr når de starter opp med treningene.

Videre blir det avtalt utlevering av utstyr som med høy sannsynlighet skjer i laget sin treningstid.

Det vil bli delt ut baller, kjegler, vester, del til ballpumpe, tusj for merking av utstyr og en oversikt over det antall utstyr laget har fått utdelt. Alle lag får utdelt hensiksmessig utstyr i henhold til hvor mange spillere de har registrert i sin spillertropp.

Etter at utstyret er utlevert er det hvert lag sitt ansvar å ha fullstendig kontroll på sitt utstyr frem til det skal leveres inn igjen etter at siste kamp i sesongen er spilt.

Det er opp til hvert enkelt lag og deres trenere/lagledere hvordan og hvor utstyret blir oppbevart. På vinteren vil utstyret bli ødelagt dersom det ligger kaldt.

Klubben tilbyr oppbevaring på klubbhuset for de lagene som ønsker det.

Vi håper dette skaper stort eierskap til utstyret og at alle lag til enhver tid samler inn alt utstyr etter endtre treninger og kamper. Vi satser videre på at dette fører til bedre økter på feltet.

Det laget som har mest utstyr igjen ved sesongslutt vinner Fair Play utstyrspris.

Det nåverende utstyrsrommet vil fortsatt inneholde Bazookamål, ballpumpe, ringer, stiger og annet klubbutstyr som lagene kan låne til treninger. Det andre utstyret som lagene låner fra klubben skal ikke oppbevares i utstyrsrommet.

Klubben vil ikke bestille inn nytt utstyr på et senere tidspunkt i 2020.

Vi ønsker lagene lykke til med den nye utstyrsordningen og tipser om at felles innsamling av utstyr sammen med spillerne før endte treninger og kamper er en fin måte å sikre at alle bidrar til å ta vare på utstyret. Det er også en fin struktur i forhold til lagbygging.

I tillegg har klubben også lagt til nytt Adidasutstyr i klubbkolleksjonen som er myntet på vår verdi om inkludering. På denne måten vil nå alle lag i klubben ha muligheten til å kle seg likt under treninger og kamper, på turer og på fritiden. Dette skaper en felles identitet. Alle laglederne og trenerne vil bli informert om hvilke muligheter som nå finnes opp mot bekledning. Denne informasjonen vil bli gitt i januar 2020.

Vi gleder oss til sesongen som kommer!

16171819202122