Klubbhåndbok Fotball

Nesøya IL Fotball utarbeider i disse dager en klubbhåndbok, der kompetanse er et av de områdene som beskrives. Der beskrives det hvilken kompetanse som er nødvendig og synliggjør de krav klubben stiller til ulike nøkkelroller.

2018-02-14

Dette vil sikre at dommere, trenere og styret har riktig kompetanse. Bedre kvalifiserte tillitsvalgte gir bedre fotballaktivitet for barn og ungdom. Det er et mål for oss at utdanningen så langt det er mulig tilbys i klubbens nærmiljø. En Kvalitetsklubb har god kompetanse i nøkkelrollene.

Under finner dere en oversikt over kompetanse krav som er beskrevet.

Dommere
Dommere i barnefotballen skal ha Klubbdommerkurs og dommere i ungdomsfotballen skal ha Rekrutteringsdommerkurs.

Alexander Sæthern vil i løpet av mars gjennomføre Klubbdommerkurs samen med Oslo Fotballkrets. Her vil alle som har lyst til å være med få plass. De vil da kunne dømme kamper i barnefotballen, cuper, fotballskoler og camper.

Barnefotball (6-12 år)
En trener pr. lag skal ha barnefotballkvelden.

En trener pr. årskull skal ha minst ett delkurs fra NFF Grasrottreneren (1, 2, 3 eller 4).

Keepertrenerkurs del 1 (barn) vil vurderes ved behov.

Her vil det i løpet av våren komme tilbud til alle trenere om nødvendige kurs.

Fotballakademiet
Trenere skal ha hele NFF Grasrottreneren (alle 4 delkursene) og/eller UEFA B-lisens.

Ungdomsfotball (13-19 år)
En trener pr. lag skal ha NFF Grasrottreneren (alle 4 delkursene) og/eller UEFA B-lisens.

Keepertrenerkurs del 2 (ungdom) vil vurderes ved behov.

Pedro og Hans Christian vil ta NFF Grasrottreneren i løpet av 2018. Mattias har allerede UEFA B-lisens.

FotballXtra

Ledelse
Sportslig leder skal ha Fotballederkurs 1, Fotballederkurs 2, Fotballederkurs 3,  Fotballederkurs 4, UEFA B-lisens, Trenerutviklerkurs og Spillerutviklerkurs. Erling gjennomfører Trenerveilederkurs og Fotballederkurs 4  i løpet av 2018 og vil da ha alle ønskede kurs. I tillegg har Erling etterutdanning UEFA B-lisens.

Flertallet i klubbens styre skal ha NFFs Fotballederkurs 1. Tre personer i styret gjennomførte dette kurset februar 2018.

Informasjon om Grasrottreneren finner du her!