Endringer i Fotballstyret i Nesøya Idrettslag

Det har i løpet av september 2017 skjedd flere endringer i Fotballstyret i Nesøya Idrettslag, med den konsekvens at det bare er ett av medlemmene som fortsetter.

2017-09-29

Historisk sett har medlemmene i de ulike gruppestyrene i NIL blitt valgt på årsmøtet. Slik vil det også være for fremtiden. Men for å sikre en forsvarlig ledelse av fotballen i NIL i tiden frem til årsmøtet i mars 2018 så vil det, i samsvar med NIL sine vedtekters § 18 c, bli satt ned et utvalg personer som vil fungere som et midlertidig gruppestyre for fotball.

Det midlertidige gruppestyret for fotball vil bli forsøkt sammensatt av personer med ulik bakgrunn og ulike preferanser, slik at vi får dekket alle behov for fotballen, enten dette er ut i fra kjønn, ambisjoner, ferdigheter osv. Det midlertidige gruppestyret er ennå ikke fullsatt og består foreløpig av følgende personer:

• Christian Ødegård (leder)
  • Kathinka Friis-Møller

Vi er som vanlig helt avhengig av at de som ønsker å bidra melder sin interesse slik at vi kan få et fullsatt midlertidig gruppestyre så fort det lar seg gjøre. Det midlertidige gruppestyret er allerede i gang med å få på plass prosesser fremover som vi tror vil bidra til et fortsatt godt fotballmiljø og -tilbud på Nesøya også i tiden fremover. I tillegg er vi allerede i gang med arbeidet med å søke etter en ny hovedtrener/sportslig leder for fotball. Mer informasjon om disse sakene kommer i et eget nyhetsbrev i siste halvdel av oktober og på våre websider.

Avslutningsvis vil vi også rette en stor takk til alle de personene som til nå har bidratt inn i gruppestyret for fotball, i Sportslig utvalg, som trenere og som lagledere for de ulike lagene i fotball. Uten dere hadde vi ikke hatt et tilbud i det hele tatt, og den innsats som har vært lagt ned har vært utrolig viktig for Nesøya Idrettslag som klubb og for det sosiale miljøet på Nesøya. En stor takk til dere alle!

Hovedstyret

16171819202122