Ny fotballtrener i NIL!

Bli kjent med våre nye fotballtrener Mattias, han inngår fra 19. april i vår faste trenerstab.

2017-05-03
Navn: Mattias Book
Alder: 23
Hjemby: Ystad, Sverige
Bakgrunn som trener: Helsingborgs IF U16, Stehags AIF U15.
Favorittlag: Atletico Madrid
Aktuell som: Ny trener i NIL. Skal være trener for G-05, G-04, Fotball-Akademiet og Fotball Xtra.

5 KJAPPE
Nesøya eller Holmen?
Zlatan Ibrahimovic eller Petter Northug?
Brunost eller Köttbullar?
Skidor eller all annan idrott?
Schack eller sten-saks-papir?

Hei, Mattias! Velkommen til det flotteste stedet i hele Norge - Nesøya!
- Tusen hjertelig takk. Jeg er gira!

Hvordan kommer det seg at du havnet på Nesøya av alle steder - helt fra syd-Sverige?
- Jeg har gått den samme trenerutdannelsen som Kim (Lønn, hovedtrener i NIL) og fant ut av at han og klubben søkte ny trener. Jeg følte at det var på tide med noe nytt og et eventyr i vest. Heldigvis syntes også klubben at jeg var rett person og da havnet jeg her.

Du har nå vært igang i snart 2 uker. Du har hatt flere treninger og en del kamper; hvordan føles det?
- Det føles kjempefint. Det er mange talentfulle jenter og gutter i klubben og jeg ser frem imot morsomme og utviklende treninger.

Hvilke inntrykk har du fått av Nesøya inntil nå?
- Klubben virker familiær og har tatt imot meg på en ydmyk måte. Jeg liker meg skikkelig godt på øya.

Hva vil du tilføre som trener og som person?
- Jeg mener at jeg er blid og rolig som person. Jeg trives når jeg får være sosial og involvert.
Som fotballtrener er jeg målbevisst og fokusert på at trening skal være morsom og utviklende. Jeg strever mot å se alle og at alle på laget, uansett nivå, får tilbakemeldinger og føler utvikling.

Flott, Mattias. Vi ønsker deg hjertelig velkommen til Nesøya Idrettslag!
- Takk, nu kör vi!