Nyheter

Fra mandag 27. april starter vi opp igjen vårt skolefritidstilbud CAMP NESØYA for 1. til 4. trinn. Dette er samme dag som skolen starter opp igjen for disse barna. Vi i Nesøya Idrettslag gleder oss til å starte opp igjen og se dere alle igjen! Dagene på Camp Nesøya blir litt anderledes enn alle er vant til, med flere andre rutiner og flere regler. Les hva vi gjør for at Camp Nesøya skal være et trygt sted for barn og voksne!

26.04.2020
- Torunn

Seilgruppen ønsker velkommen til en ny seilsesong og jobber nå for en trygg oppstart av seilkurs fra 4. mai. Alle seilkurs starter som normalt, med noen justeringer for tilpasning til smittevernreglene. Vi har enda noen ledige plasser på videregående - og voksenkurs!

23.04.2020
- Torunn

Nesøya Idrettslag har inngått avtale med Kolonial.no, som leverer dagligvarer rett på døren. Dette gir deg som medlem prisavslag og oss som klubb gode kjøpsbetingelser og kick-back gjennom verveprogram. Registrer deg som kunde og kjøp på Kolonial.no med koden NesoyaIL nå!

21.04.2020
- Torunn

Det blir ikke arrangert Nesøya Rundt 1. mai i år. Men vi har ikke lyst til å bryte 57 år med årlig tradisjonell 1. mai-feiring på Nesøya, og utsetter arrangementet foreløpig til helgen 19.-21. juni. Det er usikkert, men vi håper at det etter 15. juni løses litt på reglene, slik at et arrangement lar seg gjennomføre. Det vi vet sikkert er at vi ikke kan gjennomføre Nesøya Rundt slik vi har gjort før. Vi ønsker derfor innspill fra deg på alternative løsninger!

21.04.2020
- Torunn

Tidligere i uken hadde vi ambisjoner om å starte opp med trening allerede mandag 20.april, men vi innser at vi trenger enda en uke til for å forberede vår organiserte trening i henhold til de nye korona-regler og retningslinjer som er tatt frem av Norges Tennisforbund og Folkehelseinstituttet. Dette for å få trenere og grupper mest mulig forberedt og for å sikre at vi gjennomfører vår trening på en forsvarlig måte.

20.04.2020
- Torunn

Vi har opplevd stor interesse for Nesøya Sommercup i 2020, etter et suksessarrangement med mer enn 200 lag i 2019! De aller fleste deltakende lag ønsket å komme tilbake. Dessverre blir ikke dette før sommeren, men vi lever fremdeles i håpet om å kunne invitere til cup over sommeren. I mai vil vi vite om håpet blir innfridd, når myndighetene kommer med sine oppdaterte regler for tiden etter 15. juni.

20.04.2020
- Torunn

Æresprisen, eller Æresmedlemskap i NIL, er ikke noe vi utdeler hvert år men fra tid til annen så er det noen som fortjener en slik hedersbetegnelse. Prisen deles ut til medlemmer som har gjort en stor innsats for NIL gjennom flere år (10 år) og da for «lang og tro tjeneste» som det het når prisen første gang ble besluttet utdelt i 1968.

- Torunn

Vi starter vanlig trening ute for alle kurs fra mandag 27. april. Vi har utsatt oppstartsdato med 1 uke, fordi vi trenger litt mer tid til å få trenere og smittevern-rutiner på plass. Alle møter opp på samme tider som før 13 mars. Vi vil følge coronavettregler og alle vi få tilsendt dette på forhånd.

- Torunn

Vi har den store gleden av å kunne tilby fotballaktivitet igjen på Nesøya! Vi håper at dette vil gi stor glede og stor aktivitet på Nesøya Idrettspark! Fotballglede følger alle oppdaterte retningslinjer for idrettsaktivitet og smittevern, det skal være trygt og godt å delta. Det sportslige innholdet blir utformet av våre utdannende trenere Tor Arild Janson-Haddal og Pedro Leitao og vår sportslige leder Erling Ola Fykse.

- Torunn

Nesøya Idrettslag har valgt å åpne deler av anlegget for egentrening. Det er mange regler å forholde seg til, hvis du ønsker å benytte idrettsanlegget vårt til trening. Her har vi samlet alle reglene som gjelder.

14.04.2020