Oppstart organisert trening tennis 27. april

Tidligere i uken hadde vi ambisjoner om å starte opp med trening allerede mandag 20.april, men vi innser at vi trenger enda en uke til for å forberede vår organiserte trening i henhold til de nye korona-regler og retningslinjer som er tatt frem av Norges Tennisforbund og Folkehelseinstituttet. Dette for å få trenere og grupper mest mulig forberedt og for å sikre at vi gjennomfører vår trening på en forsvarlig måte.

2020-04-20

Vi bruker derfor neste uke til å starte opp forsiktig og har fra om med 20. april åpnet for spill også mellom spillere utenfor egen husstand men under forutsetning at alle da følger og respekterer de nye regler som gjelder og som er sendt ut på e-post til alle medlemmer og som også er publisert på Facebook.

Deltakere i organiserte voksen treningsgrupper kan møte opp på sin tid i neste uke og spille uten trener men må spille etter de koronavett-regler som nå gjelder. Junior- og barnegrupper med deltakere under 18 år kan også spille på sine normale treningstimer uten trener, men da kun dersom en voksen følger med og gjør barn og ungdom oppmerksom på reglene.

Vi har kun åpnet for spill ute og det er kun medlemmer som betalt medlemskap for 2020 som får lov å spille.

Til sist har vi en oppfordring til alle rundt betaling av trenings avgifter i denne meget vanskelige situasjonen. For tiden har Nesøya IL i stort sett ingen inntekter, vi har fortsatt noen spillere i Tennis som ikke har betalt den første delbetalingen for 2020 og regner med at alle forstår at det er fundamentalt for vårt lokale idrettslag at vi får inn disse pengene så raskt som mulig. Vi kommer også sende ut neste delbetaling som vi da justerer i forhold til forventet oppstart 27/4 men også her oppfordrer vi til rask betaling som vi trenger for å kunne opprettholde et trenings og tennis tilbud på Nesøya.

Vi gleder oss til å komme igang med vår organiserte trening i kontrollerte former og sees på tennisbanen!

CORONA-VETTREGLER

Banen skal ALLTID bookes i MATCHi i forkant, vi har kun åpnet våre tre utebaner. (Boblen er fortsatt lukket)
·       Kun friske personer uten symptomer kan spille og generelle smittevernsregler skal følges
·       Kun spill på banen for betalende NIL Tennis medlemmer, ikke medlemmer får ikke tilgang
·       Medlemskap kan kjøpes i Matchi. Ta kontakt på tennis@nesoyail.no eller Katja: 91818346 ved spørsmål rundt medlemskap
·       Vi åpner nå også for spill utenfor egen husstand men altså kun for medlemmer
·       Det bør kun spilles singelspill, doublespill kun dersom man er i samme husstand
·       Maks 5 personer per bane i en gruppe inklusive trener ved organisert trening
·       Har man ingen fra samme husstand å spille med kan man booke bane for å serve
·       Ball bør tas opp fra underlaget kun ved bruk av racket/fot og settes i gang uten berøring av hand
·       Det er ikke tillatt a? berøre fysisk nett, stolper og øvrig utstyr
·       En bør unnga? berøring av ball, dvs ikke spille med serve
·       Alle baller og eget utstyr må plukkes opp før man forlater banen
·       Banene må kostes etter spill, bruk egne hansker.
·       Banen må vannes jevnlig dersom den er tørr, bruk egne hansker
·       Spillere skal ikke sitte på benker på banen eller utenfor banen og ingen skal ta på utstyr eller plukke opp baller som har blitt liggende igjen på banen.
·       Alle skal avslutte spill fem på hel time og forlate banen så raskt som mulig.
·       Spillere som kommer for å spille skal vente utenfor banen til de som skal avslutte spill har forlatt banen.
·       Hold alltid 2 meters avstand til personer utenfor husstanden på banen
·       Barn som spiller skal alltid ha følge med en voksen person fra husstanden.
·       Det bør brukes Antibac til handvask ba?de før, under og etter trening
·       Smitteforebyggende tiltak som god hånd- og hostehygiene skal følges.
·       Garderober og toaletter vil være stengt.
·       Vakter/stikkprøver vil bli satt opp for at alle følger disse reglene.
·       Brudd på regler kan resultere at anlegget lukkes med meget kort varsel

Vi håper vi med dette gir alle våre medlemmer litt tennisglede og mulighet til aktivitet i disse tider!