Hei alle seilvenner!

Nesøya Seilforening har de siste 14 sesongene gitt seilopplæring til hundrevis av barn og ungdommer, og er i dag en av de aller største seilforeningen i Oslofjorden i antall unge medlemmer - men en av de minste når det gjelder utstyr. Vi inviterer nå til spleiselag!

2020-04-03

Der andre foreninger opplever nedgang i antall medlemmer har vi «kø i butikken». Dette er en gledelig etterspørsel som vi ønsker å imøtekomme.

A-jollene våre har vært godt brukt i alle disse årene og er nå mer enn modne for utskifting, og vi hadde derfor planlagt innkjøp av totalt 8 nye RS Zest joller. Finansieringen av de fire første jollene var så godt som i orden, helt til koronaviruset ville det annerledes og Nesøya IL og dermed også Nesøya Seilforening forståelig nok må sette alle innkjøp på hold.

Men pga lang leveringstid på joller må vi bestille de relativt raskt for å være klare den dagen vi får lov til å gå på vannet. De nye jollene er først og fremst tiltenkt det vi i dag kaller A-jolle nybegynner og viderekommende, og de vil både øke kapasiteten og ikke minst bidra til å gjøre seilingen morsommere. Selv om de er godt egnet for nybegynnerkursene våre vil de også være et godt tilskudd til de eldre seilerne – også Ung:Seil.

Koronakrisen vil mest sannsynlig også føre til en periode med litt trangere økonomi for Nesøya IL, med fare for den planlagte finansieringen av nye joller.

Spleiselag

På grunn av den vanskelige situasjonen koronakrisen har skapt drar vi i gang et spleiselag for å ikke belaste Nesøya IL i en allerede vanskelig situasjon.  Målsettingen er i første omgang å samle inn nok penger til fire joller. Total kostnad pr jolle er ca 40.000,- dvs en totalkostnad på kr 160.000,- .

Firmasponsing

Vi ser for oss ulike sponsor pakker for firmaer

Full storm

• Sponsing av 1 båt Kr 40 000,-
  • Sponsorplass på begge skrogsider
  • Et skilt (3 x 1 m) på på Nesøya Idrettspark (langs fotballbanen) i tre år. Verdi kr 15 000,-.
  • Seildag for firma hos Nesøya IL. Inkl. bruk av alt utstyr (joller, brett, 1 sikringsbåt). Drivstoff og evt. lønn til fører av sikringsbåt er ikke inkl.

Stiv kuling

• Sponsing av 1 båtside Kr 20 000,-
  • Sponsorplass på én skrogside
  • Førstemann velger plassering forut eller akter.

Frisk bris

• Sponsing av 1/2 eller 1/4 båtside Kr 10 000,- eller 5000,-
  • Sponsorplass på 1/2 eller 1/4 skrogside.
  • Valg av plassering iht. bestillingsrekkefølge.

Dette er joller som har en antatt levetid i aktiv sammenheng på 8-10 år, så det vil være en meget fin og rimelig profilering. Skulle «deres» jolle få kortere levetid enn 5 år vil tilby plass på en annen jolle.

For firmaer sendes det faktura fra NIL, avtale omkring dette avtales nærmere.

Metallskilt  til Nesøya idrettspark og egnede klistremerker til skrogsider leveres av annonsør, eller leveres til kostpris av Nesøya Seilforening.

Private bidrag

For privatpersoner som ønsker å  bidra vil vi foliere opp skrogsider med ordsky med navn på de som har bidratt, ordstørrelse vil til en viss grad gjenspeile gavens størrelse, med f.eks. tre eller fire bokstavstørrelser.  Alle bidrag ønskes velkommen, men det er satt en minimumsgrense på kr 1000,- for å være med på ordskyen. Det er selvfølgelig mulig å reservere seg mot å få navnet sitt publisert på båten.

For private bidrag ønskes dette primært Vippset til Seiling, Nesøya IL: Vipps #601 646

Merk med «Seiljolle + navn som ønskes på skrog»

Ikke oppgittt navn=bidragsyter anonym.

Takk for tiden din. Du kan velge å bidra, og du kan velge å la være.

for Nesøya Seilforening

- en del av Nesøya IL