Nesøya Seilforening

Om foreningen

Nesøya Seilforening er en del av Nesøya Idrettslag (NIL). Vi tilbyr i sommersesongen ulike vannsportsaktiviteter på Hvamodden. Foreningen har fokus på seilglede, sikkerhet, sjømannskap og godt sosialt miljø. Vi er opptatt av at barn og unge trives så godt at de fortsetter med seiling gjennom ungdomsårene og videre inn i voksen alder.

Vi driver opplæring og sosial aktivitet for barn fra 2. trinn i barneskolen opp til fullført videregående skole. Barn og unge trenes utfra sine forutsetninger med fokus på egenutvikling og mestringsglede.

Voksne er ikke glemt, Lady&Mansurf har blitt en institusjon på Nesøya! Her kan alle fra 19 til 99 år surfe og ha det hyggelig sammen en ettermiddag i uka.

Våre hovedtrenere har Trener 1 kurs fra Norges Seilforbund. Seilerkyndige foreldre og ungdomstrenere bistår.

Foreningen har 6 stk RS Zest, 3 stk RS Feva, 1 RS Tera, 1 RS CAT 16 og mange seilbrett. Vi jobber med å fornye og utvide flåten ytterligere. Vi har 3 sikringsbåter til trenerne som også brukes til vannskibåt og annen lek om dette passer. Kursene er basert på foreningens utstyr så du trenger ikke annet enn egen våtdrakt og vest.

Nesøya Seilforening er basert på frivillighet med god innsats fra foreldre. Ungdomstrenere får betalt iht foreningens faste satser. NIL har en fast administrasjon som bistår Nesøya Seilforening med det administrative arbeidet.

Du kan melde deg på våre seilkurs via aktivitetslisten på denne siden.

Brettseilere%20Seiling.jpg

Mandag 13. september er valgdag - les hva dette betyr for våre aktiviteter!

10.09.2021
- Torunn

Vi lanserer samarbeidet med Intersport Sandvika Storsenter med KLUBBDAGER i butikk! Med oppstart torsdag 2. september, får alle medlemmer i Nesøya Idrettslag 20% RABATT på hele butikken!

30.08.2021
- Torunn

Nesøya Seilforening arrangerer Bårførerprøven over tre kvelder på klubbhuset i høst. Meld deg på nå!

18.08.2021
- Torunn

Kolonial.no har byttet navn til Oda.com - vår samarbeidsavtale gjelder fortsatt! Avtalen gir deg som kunde prisavslag på dine hjembestillinger. I avtalen ligger et verveprogram, jo flere vi verver til Oda, jo større rabatter får klubben på sine innkjøp. Husk å registrere deg med vervekoden NesoyaIL!

07.05.2021
- Torunn

Vi har mottatt en herlig nyhet fra Sparebankstiftelsen DnB! Vi får til sammen kr 200 000 til til våre jolle og brettgrupper. Hovedmålene med støtten er få plass til flere jolleseilere, samt å legge bedre til rette for brettseiling for ungdom. I tillegg vil det være til stor hjelp på SeilCamp. Vi opplever stor pågang på seilkursene våre, så denne støtten er kjærkommen og viktig både på kort og lang sikt.

05.05.2021
- Torunn

Velkommen til ordinært årsmøte i Nesøya Idrettslag 2020! Agenda for årsmøtet onsdag 14. april kl. 1900 er nå klar, se våre årsmøtesider!. Årsmøtet avholdes på Teams, husk å melde deg på!

08.04.2021
- Torunn

Ung:Seil Pro (U:S Pro) er et nytt tilbud tilpasset elever på videregående skole. U:S Pro blir mer deltagerstyrt enn Ung:Seil, ungdommen vil i større grad være ansvarlig for aktivitetene. Opplegget er ikke låst, og vil formes og utvikles sammen med deltakerne, men på en slik måte at sikkerheten er ivaretatt.

17.03.2021
- Torunn

I år tilbyr vi to uker med Seilcamp, uke 25 og uke 26. Påmeldingen åpner for alle mandag 1. mars kl. 1700. Velkommen!

01.03.2021
- Torunn

Nesøya Seilforening arrangerer seilkurs og seilcamper på Nesøya for barn, unge og voksne. Nå ønsker vi å rekruttere trenere og ledere til sommerens aktiviteter og søker hovedtrenere og hjelpetrenere til seilkurs og aktivitetsledere og hjelpetrenere til Seilcamp.

16.02.2021
- Torunn

Det åpnes for påmelding til årets Seilcamp 1. mars kl. 1700. I år, som i fjor, arrangeres Seilcamp i to uker, i år er det camp både i uke 25 og 26. Dette  gjør at vi dobler kapasiteten! Påmeldingen skjer via linken i aktivitetslisten, og det er begrenset antall plasser.

16.02.2021