GroJanborg 2017-08-17 15:10:15

Nesøyaløpet 2018

Lørdag 22. september går Nesøyaløpet av stabelen. De siste syv årene har vi arrangert Nesøyaløpet med nesten 200 deltagere. I år gjentar vi suksessen nok en gang og arrangerer mosjonsløp lørdag 22. september. Dette er fortsatt et lavterskel-tilbud til hele familien; der barn, unge, voksne og besteforeldre kan delta. Alt ligger til rette for et flott løp for hele familien.

Meld på via denne lenken: https://signup.eqtiming.no/?Event=nesoyalopet

500 meter for de yngste
Med start og mål ved kunstgressbanen, vil vi i år som i fjor arrangere et løp for de minste på 500 meter rundt den nye delen av idrettsanlegget (samme løype som i fjor). barneløpet er gratis, og åpent for alle som er 10 år og yngre. Barna vil bli inndelt i aldersklasser og den første gruppen vil starte kl. 11:30. Alle får medaljer når de kommer i mål.

5 km familieløp
Vi arrangerer familieløp på 5 km uten tidtaking. Dette anbefaler vi for barn og voksne som vil løpe sammen. Traseen går rundt Søndre Nesøya og vil bli merket. Det vil også være funksjonærer utplassert i løypa for å vise vei.

5 og 10 km
Vi arrangerer også 5 og 10 km med tidtaking. Traseen går rundt Søndre Nesøya. De som løper 10 km, løper samme runde to ganger. Traseen vil bli merket, og det vil være funksjonærer utplassert i løypa for å vise vei.

Tidsskjema
Kl. 11:30: 500 m barneløp
Kl. 12:15: 10 km med tidtaking
Kl. 12:20: 5 km med tidtaking
Kl. 12:30: 5 km "Familie-løp" uten tidtaking

Traseen
Starten går utenfor klubbhuset, på veien mellom kunstgressbane og parkeringsplass - ned Ridder Flemmingsvei, til høyre opp Vestre vei - til høyre inn Otto Blehrs vei ved Kiwi, til høyre inn Storengveien - over Storengjordet - til høyre i Østre vei - til høyre inn Søndre vei - til høyre ned på baksiden av klubbhuset - rundt parkeringsplassen og til venstre med målgang samme sted som starten gikk. De som skal løpe 10 km fortsetter ned Ridder Flemmingsvei i gjen og gjentar samme runde.

Startkontingent
Det koster 200 kroner for voksne og 100 kroner for barn å delta. Barn som løper sammen med voksne i Familieløpet, deltar gratis når de melder seg på samtidig. 500 meter barneløp for alle som er 10 år eller yngre er gratis. Eventuell etterpåmelding på løpsdagen er også mulig.

Påmelding
Påmelding til Nesøyaløpet kan gjøres helt frem til løpsstart. Påmelding gjøres via denne lenken:

Startnummer
Henting av startnummer, som har innebygget tidsmålingsbrikke, skjer i sekretariatet på Klubbhuset fra klokken 10:00 på løpsdagen den 22. september.

Parkering
Vi håper at alle som har mulighet til å sykle/gå/løpe til idrettsbanen gjør dette, eller eventuelt benytter seg av parkering på parkeringsplassen i Søndre vei.

Kiosk
Kiosken er naturligvis åpen under hele arrangementet. Det er mulig å betale med kontanter, kort og Vipps.

Kontaktperson

Har du spørsmål om Nesøyalekene, så ta kontakt med Anne Birgitte Feliot i Friidrettsgruppen på abfeliot@yahoo.fr
eller 97 05 80 80.

Vi håper å se mange løpsglade venner og bekjente på startstreken, og oppfordrer alle til å få med seg venner utenfra øya.

Nesøya idrettsanlegg, Ridder Flemmingsvei 41, 1397 Nesøya.

Her finner du oss på kartet!