Vårt treningstilbud

Nesøya IL Friidrett tilbyr friidrett fra 6 til 16 år. I tillegg har vi et allidrettstilbud for 4 og 5 åringer gjennom friidretten. Vi trener hele året. Fra påske og frem til høstferien trener vi på friidrettsanlegget på Nesøya. Fra høstferien og frem til påske trener vi i Nesøya idrettshall.

Variasjonen i friidrettsøvelsene er stor, så alle har mulighet til å finne en øvelse de mestrer og liker, enten det er løp, hekk, hopp eller kast/støt. Det er en ypperlig grunntrening for all idrett der man behøver styrke, spenst, reaksjon, hurtighet og utholdenhet.

ALLIDRETT

Her får barna et allsidig tilbud som inkluderer lek, dans, turnøvelser, hinderløype, ballspill og friidrett, gjerne til musikk. Det tilbys trening en dag i uken, utendørs om sommeren og innendørs om vinteren. Det viktigste er at barna skal komme sammen og ha det gøy og få prøve ulike aktiviteter. Dette er en fin mulighet til å lære seg samarbeid og sosial omgang med andre barn. Terskelen er lav, og dette er en fin introduksjon til organisert aktivitet i idrettslaget!

Treningen foregår på vårt friidrettsanlegg, og treningen innendørs starter etter høstferien og varer frem til påske.

FRIIDRETT

Her får barn i alderen 6 til 10 år et allsidig friidrettstilbud med vektlegging av de tradisjonelle friidrettsøvelsene innen løp, hopp og kast. Barna får innføring i teknikk og de trener koordinasjon, løper stafetter og har leker på treningen. Det tilbys trening en dag i uken både utendørs om sommeren og innendørs om vinteren.

Fra man er 10 år, så kan man delta i konkurranser i friidrett. De 10-åringene som ønsker å trene for å delta i konkurranse kan trene med eldste gruppe (10-16 år).

2009 og eldre

For eldste gruppe (10-16 år) legges det opp til allsidig friidrettstrening, men med et tilpasset opplegg for de som skal delta i konkurranser. Eldste gruppe har tilbud om 2 treninger i uken både sommer og vinter, men man kan velge å delta på en angitt dag i uken eller begge dagene. Vi har utvalgte konkurranser både utendørs og innendørs som vi oppfordrer til deltagelse i.

Se treningstider her!

For oppdatert informasjon, besøk våre Facebook-sider Nesøya IL Friidrett og Nesøya IL Allidrett.

Du er velkommen til å ta kontakt med våre trenere, kontaktinformasjon finner du her!

Velkommen på friidrettstrening!

PÅMELDING VIA AKTIVITETSLISTEN!