VI MÅ DESSVERRE STENGE DELER AV ANLEGGET IGJEN!

En dag etter at reglene for bruk av anlegget ble myket opp, ser vi oss dessverre nødt til å stenge deler av anlegget igjen. Dette fordi reglene for bruk av anlegget er brutt. Vi ønsker fortsatt å tilby treningsmuligheter for de som følger reglene og opprettholder bruk av 11´er-banen. Dette forusetter at reglene blir fulgt. Reglene finner du nedenfor.

2020-04-08

STENGT:

• Friidrettsbanen
  • Ballbingen
  • 7´er-banen
  • Tufteparken (har ikke vært åpnet)

ÅPENT:

• 11´er-banen, se regler nedenfor
  • 2 utebaner tennis - for tennismedlemmer innenfor samme husstand, se regler nedenfor

REGLER FOR BRUK AV FOTBALLBANEN

Asker Kommune:

• Hold minst 2 meters avstand til enhver tid.
• Maks. 5 personer i en gruppe.
• Fysisk nærkontakt er ikke tillatt.
• Ved aktiviteter for barn og unge, skal det være en voksen til stede.
• Bruk av fellesgarderober/dusjer ikke tillat.
• Det skal være gode hygienerutiner.
• Utstyr der det er nødvendig med håndkontakt skal ikke deles.
• Unngå å reise kollektivt til og fra idrettsaktiviteten.
• Unngå skader.
• Er man smittet, sitter i karantene eller har symptomer på luftveisinfeksjon, skal man ikke delta.
• 11’er-baner: maks. 4 grupper x 5 personer

Norges fotballforbund:
- Det bør være en voksenperson til stede per gruppe ved all fotballbaneaktivitet for barn og unge
- Ikke flere enn fem personer per gruppe. Fire spillere + en trener/leder/voksen
- Alltid to meters avstand eller mer, både innad i gruppen og til eventuelle andre grupper. Det gjelder også ved oppmøte og inndeling av grupper.
- Det er ikke tillatt med aktiviteter hvor spillerne kjemper om ballen eller på annen måte er i fysisk nærkontakt med hverandre
- Husk at ballen er en potensiell smittekilde og må rengjøres med såpe før og etter bruk
- Ikke ta på ballen med hendene
- Unngå heading
- Kjegler og annet utstyr bør håndteres av en og samme person gjennom hele aktiviteten
- Felles garderober skal ikke benyttes
- Husk gode hygienerutiner i forbindelse med aktiviteten, god tilgang på Antibac og rutiner for grundig vask av hender, før og etter aktiviteten.

REGLER FOR BRUK AV TENNISBANEN

• Banen skal ALLTID bookes i MATCHi i forkant, vi har kun åpnet bane 1 og bane 2 ute.
  • En forutsetning for spill er at man er frisk og at karantenebestemmelser overholdes.
  • Kun spill på banen med familie/mennesker man bor i samme husstand med uten unntak.
  • Presisering: man kan ikke spille med et familiemedlem som bor et annet sted
  • Har man ingen fra samme husstand å spille med kan man booke bane for å serve
  • Kun spill på banen for betalende NIL Tennis medlemmer, ikke medlemmer får ikke tilgang
  • Maks 3 personer per bane
  • Alle baller og eget utstyr må plukkes opp før man forlater banen
  • Portene til utebanene er utstyrt med lås og kode som man får i booking bekreftelse.
  • Dersom man avslutter time og det ikke kommer noen etterpå må banen lukkes med lås
  • Spillere skal ikke sitte på benker på banen eller utenfor banen og ingen skal ta på utstyr eller plukke opp baller som har blitt liggende igjen på banen.
  • Alle skal avslutte spill fem på hel time og forlate banen så raskt som mulig.
  • Spillere som kommer for å spille skal vente utenfor banen til de som skal avslutte spill har forlatt banen.
  • Hold alltid 2 meters avstand til personer utenfor husstanden.
  • Barn som spiller skal alltid ha følge med en voksen person fra husstanden.
  • Smitteforebyggende tiltak som god hånd- og hostehygiene skal følges.
  • Garderober og toaletter vil være stengt.
  • Vakter/stikkprøver vil bli satt opp for at alle følger disse reglene.
  • Brudd på regler kan resultere at anlegget lukkes med meget kort varsel
Dersom NTF eller Asker Kommune kommer med andre retningslinjer så tilpasser vi desse etter hvert.

Vi minner om at alle medlemmer må følge Smittevernsloven, og dersom vi som klubb ikke makter å overholde dette så kan vi komme å lukke ned igjen med kort varsel. Norges Tennisforbund vil fremover ha tett dialog med Helsedirektoratet/NIF om forholdet rundt utstyr og baller. Vi oppfordrer til slutt alle medlemmer til å følge reglene fra Helsedirektoratet. Hvis ikke vil man ødelegge for hele idretten ved at det kommer nye innstramminger.