Nesøya Seilforening

Om foreningen

Nesøya Seilforening er en del av Nesøya Idrettslag (NIL). Vi tilbyr i sommersesongen ulike vannsportsaktiviteter på Hvamodden. Foreningen har fokus på seilglede, sikkerhet, sjømannskap og godt sosialt miljø. Vi er opptatt av at barn og unge trives så godt at de fortsetter med seiling gjennom ungdomsårene og videre inn i voksen alder.

Vi driver opplæring og sosial aktivitet for barn fra 2. trinn i barneskolen opp til fullført videregående skole. Barn og unge trenes utfra sine forutsetninger med fokus på egenutvikling og mestringsglede.

Voksne er ikke glemt, Lady&Mansurf har blitt en institusjon på Nesøya! Her kan alle fra 19 til 99 år surfe og ha det hyggelig sammen en ettermiddag i uka.

Våre hovedtrenere har Trener 1 kurs fra Norges Seilforbund. Seilerkyndige foreldre og ungdomstrenere bistår.

Foreningen har 6 stk RS Zest, 3 stk RS Feva, 1 RS Tera, 1 RS CAT 16 og mange seilbrett. Vi jobber med å fornye og utvide flåten ytterligere. Vi har 3 sikringsbåter til trenerne som også brukes til vannskibåt og annen lek om dette passer. Kursene er basert på foreningens utstyr så du trenger ikke annet enn egen våtdrakt og vest.

Nesøya Seilforening er basert på frivillighet med god innsats fra foreldre. Ungdomstrenere får betalt iht foreningens faste satser. NIL har en fast administrasjon som bistår Nesøya Seilforening med det administrative arbeidet.

Du kan melde deg på våre seilkurs via aktivitetslisten på denne siden.

Brettseilere%20Seiling.jpg

Nyheter

Våre tradisjonsrike sommercamper arrangeres i ukene 25, 26 og 32. Skap sommerminner på Nesøya med idrett, lek, vennskap og glede!

24.05.2022
- Torunn

Denne ordningen gjelder alle barn i Asker kommune som deltar i organisert aktivitet, og er ikke behovsprøvd. Du søker enkelt via AiA-appen = Aktiv I Asker.

10.05.2022
- Torunn

Vi har gleden av å presentere vår nye Nesøya IL-bekledning! Kollekjsonen er nå klar til å kjøpes hos Intersport Sandvika og i Intersport-appen.

01.04.2022
- Torunn

Kom å se OL-håpene i aksjon på Hvamodden - Pia Dahl Andersen og Nora Edland! Det blir show, seiling, grilling og sosialt for alle som møter opp!

01.06.2022
- Torunn

Torsdag 5. til lørdag 7. mai kan du handle hos Intersport Sandvika Storsenter med ekstra medlemsrabatter! Du får 25% på alle ordinære varer*, inklusiv Nesøya ILs klubbkolleksjon. I tillegg får du gratis logo og initialer på klubbkolleksjonen! Husk å laste ned medlemsappen for å oppnå rabattene.

03.05.2022
- Torunn

Velkommen til Nesøya Rundt 1. mai - vårt tradisjonsrike familiearrangement er tilbake etter 2 år med pandemi-pause!! Vi gleder oss til å se alle samlet igjen for hyggelig gåtur på øya, poster med morsomme oppgaver, åpen kiosk, fullt trøkk på idrettsanlegget og ikke minst våre fantastiske premier!

08.04.2022
- Torunn

Etter årsmøtet sist uke kan vi ønske velkommen til mange nye krefter som skal tilby gode idrettsaktiviteter til barn, ungdom og voksne på øya vår. Vi er takknemlige for at dere bidrar til å skape et aktivt og positivt oppvekstmiljø på Nesøya!

25.03.2022
- Torunn

Påmelding til årets sommercamper er åpnet! Vi har sommercamper i ukene 25, 26 og 32, og du kan velge mellom seilcamp, fotballskole, tenniscamp ogs sportscamp. Mer informasjon og påmelding her!

15.03.2022
- Torunn

Påmelding til alle våre sommercamper åpner tirsdag 15. mars. Vi har i år som tidligere et bredt utvalg, for både barn, junior og voksen! Påmeldingsfrist er 31. mai. Noen av våre camper har begrenset antall plasser. Les mer her!

11.03.2022
- Torunn

Det er nå klart for påmelding til året seilkurs. Seilkursene starter opp fra 2. mai og går frem til høstferien. Vi har kurs i jolleseiling, brettseiling og egne tilbud for ungdom - årets nyhet er planekurs som søker opp den heftigste vinden!

15.02.2022