NYHET! Nesøya IL lanserer crosstraining!

Dette er et tilbud til alle som er medlem i Nesøya Idrettslag født 2008 og eldre, uansett idrett. Vi starter opp på tirsdager fra 8. januar kl. 1730 - 1830. Vi håper å se flest mulig, både liten og stor ønskes velkommen på treningen!

2018-11-16

Crosstraining defineres som trening i en annen idrett enn den du vanligvis er aktiv i. Målet er å forbedre fysikk og total ytelse. I Crosstraining kombineres øvelser slik at man jobber med ulike deler av kroppen. I mange idretter jobber man spesielt med enkelte funskjoner og muskelgrupper, Crosstraining skal bidra til å eliminere denne ubalansen.

Hos NIL er Crosstraining en time med allsidig trening som vil variere fra gang til gang. Vi anbefaler alle som er aktivt i NIL om å delta for å forebygge skader, øke kondisjon og generell styrke. Denne treningen egner seg også for de som ikke er aktive i en idrett akkurat nå, men ønsker en skikkelig bra, variert og morsom treningsøkt!

Oppstart: 8. januar

Når: Tirsdager kl. 1730 – 1830

Hvor: Oppmøte på plassen foran Tufte-parken, vi benytter hele idrettsanlegget og kanskje mere til

For hvem: Alle medlemmer i NIL født 2008 og eldre

Trenere: Øktene ledes av våre sportslige ledere Christer Francke og Erling Ola Fykse. Vi vil også invitere med oss flinke gjeste-trenere!

Pris: Kr. 300 for første periode fra januar til mars 2019. Du møter opp så mange ganger du kan.

Påmelding: I aktivitetelisten til høyre

Dette er en subsidiert treningstime som NIL ønsker å tilby til sine medlemmer, for de som ikke er en del av de organiserte aktivitetene våre og for å motivere til mer variert trening for de som allerede er aktive.

For deltakere i våre satsningsgrupper Konkurransegruppen Tennis, Talent Nesøya Fotball og Talent Nesøya Fotball Ungdom er treningen gratis, som en del av det totale treningsopplegget.