NYHET! Ung:Seil Pro - for ungdom VG 1-3

Ung:Seil Pro (U:S Pro) er et nytt tilbud tilpasset elever på videregående skole. U:S Pro blir mer deltagerstyrt enn Ung:Seil, ungdommen vil i større grad være ansvarlig for aktivitetene. Opplegget er ikke låst, og vil formes og utvikles sammen med deltakerne, men på en slik måte at sikkerheten er ivaretatt.

2021-03-17

Vi anbefaler at deltakerne har litt erfaring fra joller og/eller seilbrett fra før men det er ikke et ‘must’. Erfaringsmessig lærer de nye av de mer erfarne.

U:S Pro er et tilbud med høy sosial profil for de som ønsker å fortsette med seiling men ikke nødvendigvis ønsker å være regattaseilere. Men det passer også for regattaseilere som ønsker seg en «lekedag» på fjorden.

Vi har en stor flåte til disposisjon bestående bla. av RS Feva, RS CAT, RS Zest og seilbrett. Det er raske båter som tilbyr ungdommen spenning og utfordringer. Og på seilbrett kan man virkelig boltre seg i vinden med høy fart, hopp og kjappe svinger! Er det vindstille har vi SUP og vannski. Foreningens siste tilskudd på RIB fronten er spesielt godt egnet til å trekke vannski. Og det blir kanskje en og annen tur til Hvalstrand og stupetårnet der. Overnattingstur er også en mulighet hvis det er ønskelig.

Alder: Kurset er for ungdom i 1. til og med 3. klasse på videregående skole (ved oppstart av kurset).

Tid: Mandag kl.1700 - 1830

Kursansvarlig: Hans-Arild Boge-Fredriksen

Påmelding her!

Du må være medlem i Nesøya Idrettslag for å delta. Hvis du ikke er medlem, meld deg inn først ved å gå til vår medlemsmodul til venstre på skjermen (klikk på tre streker på PC, et hode på telefonen). Medlemskap koster kr. 400 per år.