Nesøya Idrettslag søker ny sportslig leder for fotball

Vår sportslige leder for fotball, Erling Ola Fykse, avslutter sitt engasjement hos oss i juni 2021, etter tre år med ansvar for gjennomføring av idrettslagets fotballsatsning. Vi søker nå etter en ny Sportslig leder med ambisjoner, engasjement og gjennomføringsevne for å ta vår fotballsatsning videre inn i fremtiden.

2021-02-09

Nesøya IL Fotball ble sertifisert NFF Kvalitetsklubb nivå 1 høsten 2019. Vi ble kåret til årets Fair play klubb av Oslo fotballkrets samme år. Målet for Nesøya Fotball er å bli sertifisert Kvalitetsklubb nivå 2 i løpet av 2022. I tillegg planlegges det å bytte kunstgress sommeren 2021. Verdiarbeid er viktig for oss, og glede, vennskap, mestring for alle, inkludering og respekt skal kjennetegne våre aktiviteter.

ROLLER OG ANSVAR

Leder Lede og utvikle fotballen på Nesøya, ansvar for klubbhåndbok, sportsplan, lede klubbens verdi- og Fair Play-arbeid, samt være engasjert leder for fotballgruppens ansatte. Levere på behov, kvalitet og budsjett.

Spillerutvikler Individuell og kollektiv utvikling og hospiteringsordninger.. Lage utviklingsplaner og økter for alle alderstrinn.

Trenerutvikler Være trenernes trener i klubben. Oppfølging og veiledning på feltet gjennom lagsbesøk og veiledning i praksis.

Treneransvarlig Ansette trenere med riktig kompetanse i henhold til fortløpende behov og innenfor gitte budsjett og koordinere utdanning av trenere.

CAMP Nesøya Fotball Ansvarlig for etter-skoletid-tilbud for skolebarn fra 1. til 5. trinn.

TALENT Nesøya Fotball Ansvarlig for treninger for de som vil satse ekstra og få spisset sine individuelle ferdigheter, som et supplement til lagstrening.

Fotballskoler og camper Ansvarlig for planlegging og gjennomføring.

PERSONLIGE EGENSKAPER

Utvikling og ledelse Skal fremstå som en rollemodell for spillere, trener og foreldre, og sette standarden. Fremstå med integritet på feltet. Være motiverende og engasjerende. Evne å utvikle andre.

Selvstendig Evne å jobbe selvstendig, ta initiativ og gjennomføre innenfor gitte rammer.

Struktur og system Evne å jobbe strukturert og systematisk i hht klubbens planer. Organisere aktiviteter på en effektiv og inkluderende måte.

Sosiale evner Like å jobbe med barn og ungdom, ha pedagogiske evner og en god samarbeidsånd.

KOMPETANSEKRAV

Minimum UEFA B lisens
Erfaring med administrativt arbeid rundt fotball
Ledererfaring
Norsk muntlig og skriftlig

GENERELT

Dette er en 100% stilling med fastlønn. Ettermiddag-, kvelds – og helgejobbing må påberegnes. Stillingen rapporterer til fotballstyret, har eget budsjettansvar og har personalansvar. Oppstart etter avtale.

Søknad med CV sendes til post@nesoyail.no innen 28. februar 2021.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Sportslig leder Nesøya IL Fotball Erling Ola Fykse på 975 47 047 eller Administrativ leder Torunn Breilid på post@nesoyail.no eller 909 97 978.

Nesøya Idrettslag er et fleridrettslag med fotball, tennis, håndball, friidrett, allidrett, innebandy, seilsport og ishockey. Vi har ca. 1300 medlemmer og holder til på Nesøya Idrettsanlegg med moderne fasiliteter som kunstgressbane med undervarme, kunstgressbane 7´er, friidrettsanlegg, tennishall og tre utebaner, ballbinge og Tufte-park. Vi har en fast stab på ca. 10 personer som jobber fra 20 til 100% og felles kontorfasiliteter i klubbhuset. Idrettslaget har et tett samarbeid med Nesøya barneskole.

Nesøya ligger sentralt plassert langs E18 ca. 11 km vest for Oslo og har rundt 4 500 innbyggere, barneskole med flerbrukshall, 3 barnehager, butikk, deli og frisør. Vi har kort vei til skog, sjø, strand og fine turområder. Idrettslaget er et sportslig og sosialt samlingspunkt på Nesøya som bidrar til et godt miljø, tilhørighet og lokal identitet. Velkommen til Nesøya Idrettslag!