Nesøya IL Fotball er sertifisert som NFF Kvalitetsklubb nivå 1

Vi er klubb nummer to i Asker som kvalifiserer til NFF Kvalitetsklubb! Styret og fotballedelsen i klubben har lagt ned mye bra arbeid for å få på plass rutiner, systemer og aktiviteter for å bli en kvalitetsklubb. Nå skal disse settes ut i praksis.

2019-10-28

Kvalitetsklubb%20overrekkelse.jpg

Som spiller, forelder, trener og leder i NIL vil du merke er rekke positive endringer som kvalitetsklubb.

Nesøya IL Fotball vil:

Ha sterkt fokus på Fair play i alle våre aktiviteter. Vi har egen Fair play-ansvarlig, egen epost for tips på fairplay@nesoyail.no og vi vil følge opp lag, foreldregrupper, dommere, trenere og lagledere gjennom året og dele ut årets Fair play-pris i ulike kategoriere.

Jobbe fortløpende med verdiarbeid i klubben, verdiene våre GLEDE - VENNSKAP - MESTRING FOR  ALLE - INKLUDERING - RESPEKT skal være en ledestjerne for vår adferd og våre handlinger. Verdiene benyttes aktivt i det daglige på Camp Nesøya, på camper og i alle våre andre aktiviteter.

Benytte vår ferske Sportsplan aktivt i alt sitt arbeid. Sportsplanen beskriver hvordan vi skal levere på områder som rekruttering, opplæring, trening og kamp for hvert årstrinn, hospitering, differensiering og overganger.

Følge den vedtatte Klubbhåndboken som regulerer hvordan vi skal drive idrettslaget vårt. Klubbhåndboken samler våre mål og visjon, styrende dokumenter, organisasjonsplan, og rutiner for økonomistyring. Alt dette gjør klubben mer forutsigbar, og alle våre medlemmer skal være sikre på at vi utfører våre oppgaver i henhold til gjeldende lover og regelverk.

Utviklingen av klubbens kompetanse er en ringvirkning som alle fotballspillere og trenere vil merke i året som kommer. Klubben vil ha en kompetanseplan, som sikrer utvikling av både foreldretrenere og -ledere og ansatte, som skal komme alle fotballspillere til gode.

Du kan lese mer om NFF Kvalitetsklubb på sidene til NFF her!

Klubbhåndbok for Nesøya IL Fotball

Sportsplan for Nesøya IL Fotball