Vi innfører inkassorutiner i Nesøya Idrettslag

I oktober iverksetter vi beslutningen fra årsmøtet om å innføre inkassorutiner i Nesøya Idrettslag. Målet er at klubben skal minimere utestående fordringer og tap på fordringer, og spare tid og ressurser som administrasjonen bruker på denne jobben i dag.

2019-10-14

Slik foregår det:

De fleste innbetalinger av medlemskap og treningsavgifter gjøres gjennom vårt medlemssystem på nesoyail.no. Manglende betalinger følges opp her i løpet av sesongen, mange vil derfor oppleve å få purringer på epost. Disse skal betales i medlemssystemet, og medlemmet må ta kontakt hvis krav ikke stemmer, slik at vi får ryddet opp i eventuelle feil.

Når sesongen eller aktiviteten er avsluttet, skal alle normalt ha betalt for aktiviteten sin. Dette er dessverre sjelden tilfelle. For å kunne gå videre til neste sesong, avslutter vi sesongen i medlemssystemet, og vi må overstyre betalingen (aktiviteten vil da stå som betalt når medlemmet slår det opp, men i administrasjonssystemet ser vi at betalingen er overstyrt og sendt til fakturering).

De som ikke har gjort opp for seg ved avsluttet sesong/aktivitet, gir vi en sjanse til ved å sende ut faktura. Medlemmet mottar da en faktura på epost fra vårt regnskapssystem Tripletex. Denne fakturaen vil bli purret opp én gang, før vi sender fordringen videre til inkasso. Når dét skjer, ligger alt i inkassobyråets hender, og vi håper på at de klarer å inndrive det vi ikke har klart.

Vi har valgt Totalinkasso som vårt inkassobyrå. Vi håper du ikke får behov for å kjenne kontaktdetaljene her:

Totalinkasso AS
www.totalinkasso.no
Adr: Postboks 465, 1411 Kolbotn

Inkassobyrået sender først et inkassovarsel med et påslag på kr. 70, før de går til inkassosak, hvor inkassosalær tilkommer.

Som det kommer frem her - det er mye jobb som påkommer ved manglende betaling. Det enkleste hadde vært at alle bare betaler når de skal:)

Ved spørsmål - ta kontakt på post@nesoyail.no!