Medlems- og betalingsbetingelser i NIL

Hvilke forpliktelser inngår du egentlig når du er medlem i NIL og er deltaker på våre aktiviteter? Ved overgang til ny sesong er det mange som lurer. Her får du våre regler for medlemskap og betalinger i NIL oppsummert - nyttig å vite!

2019-04-03

REGLER FOR MEDLEMSKAP OG BETALING I NIL

1. MEDLEMSKAP

• Alle medlemmer og deltakere på klubbens kurs, treninger og aktiviteter skal være medlemmer i NIL og betale medlemskontingent. Unntak er arrangementer som er åpne for alle.

• Medlemskontingenten settes av årsmøtet.

• Ingen i NIL skal ha gratis eller redusert pris/deltakeravgift/medlemskontingent fordi de har et verv, et ansettelsesforhold eller annet engasjement i NIL.

• Også personer som ikke er aktive i en idrett kan være (støtte-)medlemmer i NIL.

• Personer med idrettsstipend skal betale medlemskap.

• Medlemskontingent betales alltid fullt ut, uavhengig når på året man melder seg inn.

• Medlemskap i NIL løper helt til vi mottar en skriftlig utmelding.

TENNISMEDLEMSKAP

• Nesøya IL Tennis har eget medlemskap for tennisspillere.

• Alle som deltar på tenniskurs skal betale tennismedlemskap fra kurs nr. 2 som man deltar på (man kan gå på ett kurs uten å betale tennismedlemskap).

• Prisen settes av NIL Tennisstyre.

• Deltakere som bare går på Camp Nesøya Tennis trenger ikke å betale Tennismedlemskap.

• Tegning av tennismedlemskap fra januar til august skjer til full pris. Ved innmelding etter 1. september betaler man halv pris på tennismeldemskap.

2. TRENINGSAVGIFTER

• Påmelding på treninger, kurs, aktiviteter, camper o.l. er bindende, og ved påmelding oppstår en betalingsforpliktelse, hvis ikke annet er oppgitt ved påmelding.

• Prisene settes av idrettsstyrene.

• Betaling vil ikke bli refundert hvis medlemmet slutter i løpet av betalingsperioden. Dette gjelder også på aktiviteter som har oppdelt betaling; hvis man slutter før delbetaling 2, gjelder fortsatt betalingsforpliktelsen. Unntak fra dette er skade med legeerklæring.

• Hvis man ønsker å slutte på en aktivitet, skal dette meldes skriftlig innen sesongslutt (se hvilke avmeldingsregler som gjelder for din aktivitet på nesoyail.no).

a. Tennis har to sesonger per år, første og andre halvår.
b. Fotball, friidrett og allidrett har to sesonger per år, sommer og vinter.
c. Håndball, innebandy og ishockey har en sesong per år, høst til vår.
d. Camp Nesøya har fire sesonger i året

• Deltakere betaler full pris, selv om man ikke ønsker eller er forhindret fra å delta på en eller flere treninger, enten hindringen gjelder andre NIL-aktiviteter eller annet.

• Deltakeravgifter kan avkortes med inntil 50% ved

a. påmelding etter påske for første halvår
b. etter høstferien for annet halvår
c. etter sommerferien for sommerhalvåret
d. etter jul for vinterhalvåret

• All påmelding og betaling på kurs og arrangementer skal skje på nett i forkant. For treningsgrupper innen fotball, håndball, tennis, innebandy, ishockey og friidrett vil betalingsinfo sendes ut på epost når sesongen er i gang.

• All avmelding skal skje skriftlig innen sesongens slutt, ellers er man automatisk med videre neste sesong. Se hvilke frister som gjelder for din aktivitet på nesoyail.no.