Nytt trenerteam for Nesøya IL Fotball!

15. mars startet Joao Vitor Letras Da Silva som ny Sportslig leder for fotballen på Nesøya! Med seg på teamet har han Eimund Eknes og Anel Novakovic. Vi er veldig glade for å kunne bemanne det nye trenerteamet med rekruttering fra egne rekker, med trenere som har hjerte for klubben vår!

2022-03-21

Vår sportslige leder fra 1. august 2021, Tomás Pereira, valgte å flytte til Stockholm med familien sin for å ta over jobben som kampanalytiker for det svenske landslaget. Vi vil takke Tomás for tiden i Nesøya Idrettslag, gratulere med den spennende jobben, og ønske ham lykke til videre!

Vår nye sportslige leder Joao Vitor Letras Da Silva har jobbet som heltids fotballtrener hos oss siden januar i fjor, og er mangeårig kollega i Øystese IL med, og ble rekruttert av, vår tidligere sportslige leder Erling Ola Fykse. Vitor har vært aktiv på feltet, både med Camp Nesøya og lagstreninger, og ikke minst med Talent Nesøya og våre mange camper. Han har i tiden her detatt i både planlegging og gjennomføring, og kjenner vår identitet og våre ambisjoner godt. I tillegg har han med seg mange nye idéer som vi gleder oss til å se realisert. Vitor har masterstudier i idrettsfag og UEFA-B trenerlisens. Vitor vil få ansvaret for klubbutvikling, trenerutvikling og spillerutvikling i Nesøya IL Fotball.

Eimund Eknes har vært både aktiv spiller og trener hos oss i mange år, ved siden av skolen og i avbrekk fra studier, og er godt kjent av alle i barnefotballen. Han har vært trener både på Camp Nesøya og lagstrener. Eimund er også prosjektleder for Aktive lokalsamfunn, et samarbeid mellom NIL og Nesøya Skole, hvor vi arrangerer aktivitetsdager, felles holdningskampanjer og Fun Friday. Eimund er i gang med å fullføre kurset Grasrottrener del 4.

Anel Novakovic startet som trener hos oss i juni i fjor, og er raskt kommet godt på plass i klubben. Anel er trener både på Camp Nesøya og lagstrener. Anel er også i gang med å fullføre kurset Grasrottrener del 4.

Vi er glade for å ha nytt team på plass, dette er trenere som er gode ambassadører for Nesøya IL og våre verdier, og vi gleder oss til å samarbeide fremover!

I tillegg til disse tre, vil våre ungdomstrenere fortsatt være en viktig del av vårt utvidede trenerteam. Våre ungdomstrenere er Herman Sandmæl, William Nomeland, Live Sødem-Karlsen, Linnea Fjeld Lindwall, Norah Kristensen Ottersen, Hedda Sandmæl og Kasper Selnes Eriksson. Vi ønsker fremover å fortsette rekrutteringen av nye, unge trenere fra våre egne rekker.

VITOR

EIMUND