NIL er Korona-forberedt

Nesøya Idrettslag følger retningslinjene til Asker Kommune og Folkehelseinstituttet, og følger situasjonen nøye om noe skulle endre seg og få konsekvenser for våre aktiviteter.

2020-03-11

Vi har innført og innskjerpet rutiner for å være forebyggende. På Camp Nesøya følger vi med at alle vasker hender når de ankommer og skal spise. Vi har også antibak tilgjengelig på kjøkkenet og ved vaskene på toalettet i klubbhuset og i tennishallen. Vi vil fra nå av legge om måltidsserveringen og erstatter brødskivebuffeten og fatene med oppskåret frukt med porsjonsmat/mat servert på tellerken. I klubbhuset vasker vi dørhåndtak og andre relevante flater regelmessig. Ut over dette følger vi med på situasjonen.

Folkehelseinstituttet og Asker kommune sier at det ikke er grunnlag for å stenge skoler/barnehager inntil videre. Når det gjelder arrangementer vurderer vi fortløpende. Vi anser at et idrettslag har mindre terskel for å stenge eller avlyse, og det vurderes fortløpende. Inntil videre følger vi Nesøya skole og hva de gjør.

Vi vil minne om at alle foreldre og barn følger helsemyndighetenes anbefalinger:

• god håndhygiene med hyppig håndvask
  • hoste og nyse i albuekroken eller papirlommetørkle
  • er barnet ditt sykt eller har vært i kontakt med noen som har påvist smitte, skal det holdes hjemme fra aktivitet
  • alle som har vært i områder med utbredt smitte bes holde seg borte fra aktiviteter i 14 dager eller til smittemistanke er avkreftet
  • respektere myndighetenes karantenebestemmelser

Hvis vi velger å avlyse aktiviteter, vil vi gi beskjed om dette på web, Facebook og/eller epost.

Vi setter pris på å få beskjed hvis noen av våre medlemmer eller familie har påvist smitte.

Hvis dere har spørsmål eller bekymringer, ta kontakt med oss på post@nesoyail.no.

Nyttig info om corona-viruset finner du her:

Helsenorge.no

Folkehelseinstituttet